Bezdrátový kamerový systém pro přívěsy se skládá ze dvou jednotek:
1. do automobilu – mobilní LCD 5,6" display s napájením na 12V, přijímačem a kabeláží,
2. do přívěsu – ze zabudované kamery v ochranném krytu s vysílačem v přívěsu.
Výhodou je, že přívěs můžete používat s různými automobily, nemusíte zapojovat mezi automobilem a přívěsem žádné přídavné kabely. V automobilu nemáte žádnou pevnou instalaci kabeláže, veškerá instalace spočívá v zasunutí CL adaptéru do zásuvky zapalovače.
Zařízení pracuje na frekvenci 2,4 až 2,483GHz s dosahem 50–300 m, pro přívěs je používána černobílá nebo barevná kamera (vzhledem k barevné škále v přívěsu není nutná barevná), LCD DISPLAY s úhlopříčkou 5,6" (cca 13,5 cm ).
Cenová nabídka | částka bez DPH | částka s DPH |
LCD Display 5,6" color | 6490 Kč | 7918 Kč |
Přijímač 2.6GHz | 4490 Kč | 5478 Kč |
Vysílač 2.6GHz | 4890 Kč | 5966 Kč |
Kamera ČB | 2490 Kč | 3038 Kč |
Ochranný kryt kamery | 610 Kč | 744 Kč |
Přepěťová ochrana | 1050 Kč | 1281 Kč |
Instalační materiál | 500 Kč | 610 Kč |
Celková částka | 20520 Kč | 25035 Kč |
Velmi zdařílé provedení bezdrátového systému lze najít například u vleků firmy Wörmann – www.woermann.cz. (Cenová kalkulace nezahrnuje montáž v přívěsu.)
Bezdrátové systémy se používají hlavně u souprav, u kamionů výjimečně, proto se mé hodnocení týká zejména monitoringu z vleku do tažného vozidla. Toto hodnocení je obecné pro různé typy a druhy bezdrátových systémů.
Pozitiva – perfektní funkčnost, výborný design, technická vyspělost, minimální úpravy interiéru auta i vleku, variabilita, snadná obsluha (žádné propojování dalších drátů), bezpracnost při montáži (možnost zajištění dodavatelem), mezi autem a vlekem nejsou žádná přídavná propojení (kabely a vodiče), takže nepovolaný člověk (např. poberta) na první pohled nepozná, že je uvnitř nějaké hodnotnější elektronické zařízení.
Negativa – již zmíněná vyšší cena, napájení kamery a vysílače je od vnitřního osvětlení, potažmo od koncových světel vleku, z toho vyplývá nutnost mít rozsvícená světla i v případech, kdy to není žádoucí. Nemožnost ovládání vnitřního osvětlení z místa řidiče, přítomnost více jednotlivých technických zařízení (přijímač a vysílač), jejichž případná porucha způsobí celkovou nefunkčnost systému.