Na westernových závodech se můžete setkat s neoficiálními zajímavými soutěžemi, které slouží pro zpestření programu. Tyto hry jsou soutěže na čas....
Na westernových závodech se můžete setkat s neoficiálními zajímavými soutěžemi, které slouží pro zpestření programu. Tyto hry jsou soutěže na čas.
KLÍČOVÁ DÍRKA se jede na dvě kola, přičemž se počítá ten lepší čas. Od startu ke klíčové dírce je vzdálenost zhruba 15 metrů. Délka dráhy se dá přizpůsobit velikosti kolbiště. Klíčová dírka je kruh o průměru 5–6 metrů. Klíčová dírka se může označit kbelíky, větvemi atd … . Start je mezi dvěma kužely, ve vzdálenosti maximálně 120 centimetrů. Jezdec musí co nejrychleji dojet do středu pomyslné klíčové dírky, kde se otočí o 180 stupňů a co nejrychleji se vrací zpět. Jezdec nesmí tuto trasu porušit, jinak se mu za toto kolo čas nezapočítává, stejně tak jako za vyšlápnutí z klíčové dírky při obratu.
klíčová dírka
STUHA je závod dvojic. Dva jezdci drží mezi sebou asi 50 cm dlouhou krepovou stuhu. Po startu jedou jezdci k barelu, který je na protějším konci. Jezdci tento barel musí objet (jedno jestli z pravé nebo levé strany) a vrátit se zpět do cíle. Pokud jeden z jezdců stuhu pustí nebo se stuha přetrhne je dvojice diskvalifikována.
VLAJKA je jednokolová soutěž. Na trase jsou čtyři barely, které tvoří obdélník minimálně 20×10 metrů, na barelech jsou umístěné kbelíky. V prvním a třetím kbelíku je vlajka. Kurz je ve směru hodinových ručiček vnější stranou. Jezdec dojede k prvnímu barelu, vezme vlajku a jede ke druhému barelu, kde vlajku odloží do kbelíku. Potom jede ke třetímu barelu, opět vezme vlajku a doveze ji ke čtvrtému barelu, kde ji dá do kbelíku a jede do cíle. Za ztrátu vlajky nebo její vypadnutí z kbelíku se připočítává 5 trestných vteřin. Nedodržení tratě má za následek diskvalifikaci.
ZÁCHRANA – tuto disciplínu jede jeden jezdec na koni a jeden pěšák. Jezdec na koni je na startu a pěšák čeká na protější straně u barelu. Jezdec jede k barelu, kde čeká pěšák připravený naskočit na koně za jezdce. Potom musí oba dojet na jednom koni do cíle. Poražení barelu má za následek penalizaci 5-ti vteřin. Nenaskočení pěšáka na koně, stejně jako ztráta pěšáka během jízdy má za následek diskvalifikaci.
záchrana
PIVNÍ BAREL – tady je namístě si představit klasické barely, jak je znáte ze závodů a kolem kterých musí jezdec vykroužit krásný trojlístek. Jen na posledním barelu je postavena sklenice nebo kelímek s pivem. Jezdec po objetí prvních dvou barelů musí dojet ke třetímu, kde zastaví, vypije sklenici piva, prázdnou sklenici postaví zpět na barel a jede do cíle. Tato soutěž se jede samozřejmě jednokolově a je pouze pro jezdce starší 18-ti let. Za nevypití piva, převrácení sklenice nebo shození sklenice se počítá 5 trestných vteřin.
pivní barel
KŮŇ VERSUS MOTORKA NEBO ČTYŘKOLKA – startuje současně jeden jezdec na koni a jeden jezdec na motorce popřípadě na čtyřkolce. Po odstartování jedou k barelu, který je na protější straně, objedou jej a vrací se zpět do cíle. Vítězné body se sčítají. Vyhrává družstvo s vyšším počtem bodů.
kůň versus motorka
DOSTIH DVOJIC – startuje vždy dvojice jezdců. Jezdci jedou trasu kolem celého kolbiště. Vítěz z každého kola postupuje. Vítězové mezi sebou soupeří tak dlouho, dokud nezůstane jen jeden jezdec.
dostih dvojic
Autor textu: Lenka Hoferová
Autor fotografií zdroj: Lenka Hoferová