„Můj pes Brady si přivodil drobnou ránu na noze. Zavolal jsem proto do veterinární ordinace, abych zjistil, zda mi mohou pomoci. Řekli jen ‚musíte přijet'. Bylo pět hodin ráno a Brady má z aut úzkost, což situaci ještě zhoršilo. Po 50 minutách v zácpě jsem dorazil k veterináři, který řekl, že bude v pořádku. A jeli jsme zpátky...“
Podobnou situaci už někdy zažila řada majitelů. Pro Stevena Cartera, který takto vezl k vyšetření svého bostonského teriéra, šlo ale nakonec o impuls pro vznik služby TeleVet: „Uvědomil jsem si, že je třeba najít lepší způsob, jak se s veterinářem spojit.“ Jedním z hlavních pilířů nové platformy se proto hned od začátku staly online konzultace.
TeleVet dnes funguje už šestým rokem a napříč Spojenými státy ho pro pohodlnější komunikaci využívají tisíce veterinářů a majitelů zvířat. Potíže, které nevyžadují osobní prohlídku, jako jsou právě drobné rány, ale taky infekce, kašel nebo například zvracení, tak mohou lékaři snadno zkontrolovat i na dálku.
V rámci výuky studentů službu od roku 2020 využívá i Fakulta veterinární medicíny Cornellovy Univerzity v New Yorku.
Zatímco majitelům šetří TeleVet hlavně čas a starosti s přepravou, kterou mnoho koček a psů prožívá ve stresu, do ordinací přináší celý systém snadnější organizace práce.
V rámci jednoho řešení usnadňuje mimo jiné zpracování plateb, správu požadavků klientů, automatizuje plánování schůzek a nabízí efektivní nástroj, přes který se mohou veterináři s klienty spojit — pomocí videa, hlasových hovorů nebo textových zpráv. Na jakémkoliv zařízení a přímo přes webový prohlížeč, bez nutnosti stahovat jakoukoliv aplikaci.
Výhodou oproti klasickému volání je vedle videa i to, že TeleVet nabízí možnost ke konverzaci rovnou vkládat poznámky, které se propisují přímo do pacientovy složky. Volajícím pak taky umožňuje přímo sdílet soubory a fotky. Vše pro rychlé řešení problémů, klidnou mysl majitelů a zejména větší pohodlí samotných zvířat.